lova 08.11.22

LOVA 08.11.22

När fick du reda på att du var gravid? 20 mars 2008
Blev det en chock? nej de tycker jag inte , hade ju slutat med p-pillerna.
Hur gammal var du? 20
Hade du mycket halsbränna? nej
Var det någon favoriträtt som ändrades? jag älskade nektariner, kunde äta hur mååånga som helst!
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? nja
Ditt sf mått som störst? 35?
Har du fått bristningar? fick ett par veckan innan. störigt men dom syns knappt
Trodde du att det var en pojke eller flicka?  Visste att det var en flicka
Vad hoppades du på? friskt barn
Hade du mycket vätska i kroppen? nej
Hur mycket gick du upp i vikt? Gick upp sammanlagt 17 kg tror jag
Hur ser du på graviditeten idag?  underbar!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? smärtfri =)
Gick du över tiden? Ja , tre dagar
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? lördagen efter hon var beräknad
Hur lång tid tog det? onda värkar i sju timmar ca. födde utan bedövning!
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 9,5 cm
Vad tyckte du var jobbigast? att de gjorde så ont med värkarna
Var du rädd för något? att lova inte skulle skrika
Grät du? Ja av lycka
Skrek du?  nej
Tog du nått smärtstillande? Lustgas
Blev du sydd? ett stygn
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet?  jag chrille och två barnmorskor
Hade du någon nära med dig? Ja , chrille
Hur stor var bebisen? 3676 gram och 52cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Det blev en flicka.
Vad fick den heta? lova
Hur ser du på förlossningen idag? föda barn är de bästa som hänt mig , finns ingen bättre känsla!
Var allting värt det? självklart!

Levis kommer sen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0